System hlídání změn - LOG system
System hlídání změn (LOG system) umožňuje:
- Sledovat změny stavů položek oddělení: Osobni, Pam, Mzdy a Personální.
- Sledovat změny vybraných relačních tabulek.
- Sledovat přihlášení a odhlášení uživatelů.
- Sledovat vybrané další akce.
U položek odděleni Osobní a Pam lze sledovat historické i
nehistorické položky. U historických položek se ukládají data vytvoření a
platnosti. Výhodou LOG systému proti samotné historii je to, že jsou vidět i
smazané údaje.
Jak system pracuje
Při vzniku obecné události se informace o ní ukládá do XLOG tabulky. Tam
jsou například uloženy informace:
- Datum a čas zadání
- Který uživatel událost vyrobil - autor změny
- Typ události (změna položky oddělení OPM, změna relace, ...)
- Jedná-li se o historickou položku, datum založení a platnosti
- Jedná-li se o mzdovou položku, období mzdy
- U položek je tam jméno položky (O0100, P0457, M0101, ...)
- Změněná data v podobě řetězce - u relací je tam reprezentativní řetězec dané
relace
- U relací je odkaz na ident v kopiích relačních tabulek (začínají předponou XLOG_
)
Co je potřeba nastavit a jak lze LOG zobrazit
- U položky oddělení O,P nebo M, jejíž změny chceme sledovat musíme nastavil
vlastnost 'Sleduj změny položky'. To lze také pomocí makro funkce:
'SetItem(...POL_DO_LOGU...).
- Relační tabulky se ukládají automaticky.
- V makrech je vhodné nastavit informaci o tzv 'Zdroj změny' pomocí makroprocedur
LogSourcePush a
LogSourcePop. Tyto informace budou
zobrazeny ve zřetězené formě u každé změny (Př.: Makro~Test makra
A~Makro B).
- V oddělení O,P nebo M na položce, která má sledování změn povoleno, lze pravým
tlačítkem myši z menu vybrat volbu 'Změny položky' a zobrazí se dialog.
- Změny relace lze prohlížet z prohlížeče relace.