AddGLBCol

(    NumWind    : Byte;
     NumGLB     : Word;
     Title      : String;
     Len        : Word; 
     Properties : LongInt)

Tato procedura umožňuje definovat v prohlížeči streamu (Ins_GListBox) vlastní sloupec. Počet těchto sloupců není omezen. Při definici sloupce je potřeba znát číslo okna NumWin a číslo objektu Ins_GListBox: NumGLB . U každého sloupce lze definovat text záhlaví Title, počáteční šířku sloupce Len a některé vlastnosti Properties. Takto definovaným sloupcům lze pomocí myši měnit šířku a výšku.

Na rozdíl od procedury AddSLBCol, vystupuje šířka Len v logických souřadnicích.

Na závěr definic sloupců použijte proceduru DoneGLBCol.

Vlastnosti Properties:

BROW_NUMBER Text bude zarovnáván doprava a při třídění bude se sloupcem nakládáno jako s číslem Longint. Priorita vlastnosti: 0 (nízká).
BROW_HYPER Text bude zarovnáván doprava a při třídění bude se sloupcem nakládáno jako s číslem Hyper (dvojitý long). Priorita vlastnosti: 1.
BROW_VALUTE Text bude zarovnáván doprava a při třídění bude se sloupcem nakládáno jako s číslem Longint. Eliminuje oddělovače tisíců, tečky a čárky. Priorita vlastnosti: 2.
BROW_DATETIME Text bude zarovnáván doprava a při třídění bude se sloupcem nakládáno jako s datumem ve formátu získaném pomocí _DateStr. Priorita vlastnosti: 3.
BROW_TEXT Text bude zarovnáván doleva a při třídění bude se sloupcem nakládáno jako s textem. Jestliže bude i atribut BROW_NUMBER, bude text centrován. Priorita vlastnosti: 4 (vysoká).
   
BROW_SORTABLE Sloupec bude schopen třídění.
BROW_NOSORTARROW V záhlaví nebude zobrazován symbol setřídění.
BROW_NORESIZECOL U sloupce nebude možno měnit šířku.
BROW_SEARCHABLE Ve sloupci bude možno vyhledávat.
BROW_NOTOOLTIP Jestliže je obsah sloupce širší než je sloupec, nebude zobrazován tooltip po najetí myši na jeho obsah.
BROW_IMAGE Ve sloupci bude zobrazována bitmapa. V tomto případě je potřeba procedurou _AddGLBOpt dodat soubory bitmap pro záhlaví a pro sloupce. Index obrázku z bitmapy záhlaví můžete zadat ve sloupci Title například takto: 0_ = první obrázek, 1_ = druhý obrázek atd. Jestliže nezadáte na druhou pozici podtržítko, bude v záhlaví zobrazen text.
BROW_ALIGN_LEFT Sloupec bude zarovnán vlevo. Má větší váhu než BROW_NUMBER, atd.
BROW_ALIGN_RIGHT Sloupec bude zarovnán vpravo. Má větší váhu než BROW_TEXT, atd.
BROW_ALIGN_CENTER Sloupec bude centrován. Má větší váhu než BROW_NUMBER, atd.

Prioritou vlastnosti je dána přednost při zpracování. Jestliže bude zároveň uvedena vlastnost BROW_NUMBER a BROW_DATETIME, 'vyhraje' BROW_DATETIME.

Zobrazovaný řetězec se získá přímo ze streamu. Aby program mohl tento řetězec správně umístnit do příslušných sloupců, je potřeba tento řetězec rozdělit pomocí separátorů #203 (svislá čára) nebo #124 (pipeline).

Podívejte se na Objekty.

Příklad:

Winit(01,00,00,49,18,"Test",15,0)
Ins_GListBox (01,01,01,01,50,12,ofSelectable,F,0)

AddGLBCol(01, 01, "0_", 20, BROW_IMAGE + BROW_NOSORTARROW + BROW_NORESIZECOL);
AddGLBCol(01,01,"COL2",100, BROW_TEXT + BROW_SORTABLE + BROW_SEARCHABLE);
AddGLBCol(01,01,"COL3",100, BROW_TEXT + BROW_SORTABLE + BROW_SEARCHABLE);

_AddGLBOpt(10,10,GLBO_BMPCOLUMN,"\Bmp\Sorts.bmp", 16);
_AddGLBOpt(10,10,GLBO_BMPHEADER,"\Bmp\Sorts_header.bmp", 16);

DoneGLBCol(10, 10);

Příklad