Nastavení

V této volbě lze zadávat řadu údajů nutných ke správnému vyhotovení sestavy. Po jejím spuštění se otevře následující okno. Níže je uveden popis jednotlivých údajů v něm.



Popis zadávaných hodnot:

Výběr sestavy: Ve volbě lze zadávat, zda sestava bude tištěna pro jednotlivé zaměstnance, nebo jako rekapitulace po jednotlivých měsících.
Pokud zvolíte variantu pro jednotlivé zaměstnance, pak při tisku za celý rok bude sestava značně rozsáhlá (za každého zaměstnance 12 řádků)!
U roční sestavy je doporučeno je doporučeno tisknout jen rekapitulaci. Variantu za jednotlivé zaměstnance pak následně zvolit pouze v případě výskytu nějaké nesrovnalosti nebo nejasnosti pro dohledání problému. Není doporučeno ji tisknout na papír vzhledem k jejímu velkému rozsahu.
Vyhotovovat XML soubor pro web MF: Zde se uživatel rozhodne, zda chce současně se sestavou vyhotovovat i XML exportní soubor pro načtení výkazu do webové aplikace Ministerstva financí. Standardní hodnota je Ne.
Tato volba má smysl pouze, pokud vyhotovujeme sestavu roční. U sestavy měsíční exportní soubor vyhotovit nelze.

Následující údaje je třeba vyplnit pouze v případě, pokud požadujeme výstup do XML souboru pro webovou aplikaci Ministerstva financí:
Adresář pro soubor: Zde je možno zvolit adresář, do kterého má program umístit exportní soubor. Standardně je použit adresář 'C:\'. Ten ve většině případů vyhoví. V podnikovém prostředí ovšem často správci počítačů tento adresář blokují pro zápis. Stejný problém budou mít uživatelé Windows Vista. Zde je zápis do tohoto adresáře blokován prakticky vždy přímo systémem!
V těchto případech zde musíte zvolit takový adresář, do něhož máte právo zapisovat.
Jméno souboru: Zde lze zvolit jméno exportního souboru. Přípona musí být povinně 'XML'.
3ciferné číslo finančního úřadu Zde se uvede 3ciferné číslo vašeho finančního úřadu. Pokud je neznáte, pravděpodobně vám webová aplikace MF dovolí její vyplnění až na webu.
Právní forma Zde musíte !!!povinně!!! uvést právní formu vaší firmy. Od tohoto údaje se totiž odvíjí řada dalších údajů v exportním souboru!
Příjmení, Jméno, Titul Zde se uvede:
  • U fyzické osoby jméno samotné fyzické osoby
  • U právnické osoby jméno zodpovědné osoby, která má právo vystupovat jménem firmy vůči finančnímu úřadu.
Postavení k plátci: Zde se u právnické osoby uvede funkce výše uvedené osoby (např. ředitel, starosta, předseda, jednatel, prokurista, ...). U fyzické osoby zůstane nevyplněno.
Osoba, která výkaz sestavila Bez komentáře.
e-mailová adresa autora: dtto
Telefon autora: dtto
Datum vytvoření souboru: dtto


Obecné zásady ovládání v tomto režimu viz volba Nastavení v v Univerzálním menu.